Dom första stegen ...



Teus har ju länge klättrat längs soffa,väggar,bord,oss ja you name it . Han har även försökt sig på att släppa taget för att se hur länge han klarar att stå själv , oftast har han lyckats som bäst om han fokuserat på något annat för så fort han kommit på sig själv med att vara utan stöd så ha han druttat på ändan .

Men igår när vi höll på att leka tillsammans så ställer han sig mot soffan och sen tittar han på mig , släpper taget och går själv :o)
Inte flera hundra meter, men han klarade flera steg själv mot mig och de tyckte han var såå kul så han skyndade sig tillbaka mot soffan och sen skulle han gå till mig igen . Så höll vi på en bra stund och även idag har vi hållt igång med övandet

Det går inte att beskriva den känslan , helt fantastiskt !

Så nu får vi se då när herrn börjar gå på "heltid" så att säga . Det kan ju dröja ett bra tag kanske , men nu är vi en bit på väg :o)

Jag har märkt idag att han försökt bege sig iväg utan någon som finns att ta emot honom också så lite nervös blir man ju samtidigt , vill ju inte ha några olyckor.Och sen har han ju sin lära-gå-vagn som han fick i tidig 1-årspresent av sin mormor som man också blir lite nervig när han trallar runt med den haha !
Jag trodde inte att han skulle falla så värst för den,men samma kväll så vandrade han med den och nu har han gett sig sjutton på att gå iväg utan någon som helst stöd och hjälp så där missbedömde jag allt vår lille krabat ;o)
Det går ju så fort , från dag till dag så är de något nytt
Vilken hääärlig tid man befinner sig i !

/ Mycket stolt mama !

Kommentarer
Postat av: malin

lovely! :D kommer hem på torsdag, vill gärna hinna träffa dig och emelie :)

2009-10-18 @ 19:46:09
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com
Postat av: Anonym

Oohh stora pojken :) förstår att du/ni är stolta föräldrar ! Jättefin liten gosse!!

2009-10-18 @ 22:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0