Nyopererad och mör


Ja man är inte direkt kaxig just nu , opererade bort gallblåsan idag på förmiddagen .
Men för tillfället känner jag mig pigg , men självklart mör i kroppen .
Mest i axlarna..

Inte konstigt med tanke på hur operationen går till.

Vaknade upp mitt under alltihopa och började fumla med ena armen mot ansiktet,men antagligen såg ena sköterskan mig rätt snabbt för de sista jag minns var att jag slet mig loss för att ta bort masken . Och  på några få sekunder var jag väck igen !
Sedan låg jag på uppvaket och mådde som en sork . Usch och fy !

Äter smärtstillande nu och hoppas på att klara smärtan relativt bra .

Min gulliga mamma tog hand om Teus idag medans älsklingen var med mig på sjukan . Och när hon kom för att hämta hem oss hade hon planerat att göra myspys åt oss.(Tända ljus,lägga Teus och duka fram kinamat framför tv:n)
Tyvärr hann hon inte de pga att hon var tvungen att ta sig till veterinären med Elvis.
Det är iallafall tanken som räknas och det blev mysigt ändå tycker jag. Stannade till på kina och handlade med oss mat som vi åt tillsammans hos mamma och sedan bjöds de på glass : )
Åkte förbi supermarket för att handla några småsaker innan de bar av hemåt. Fick med en krysstidning så man ha nåt att pyssla på med om man skulle känna sig alldeles åt skogen ..

Åter till veterinärbesöket och Elvis då , där blev de inga goda nyheter inte !
Vår kära hund sen tio år tillbaka visade sig ha en cancerknöl i buken som ska opereras tidigt imorgon bitti. Och med tanke på utgångsläget,ålder m.m. Så känner man sig rätt oroad över hur de ska gå.
Men jag ska be för honom ikväll och sen får vi se vad som sker .
Han har åtminstone levt ett långt friskt liv. Det är ju första gången som han faktiskt blir sjuk,och självklart drabbas han av en tumör då!
Mamma lovade att höra av sig direkt hon visste något så man lär ju vara väldigt nervös när telefonen ringer imorrn


Jaaa... Skönt att vara hemma igen : )
Teus sover sen långt tillbaka och hjärtat mitt ligger på soffan och ser tv .
Jag funderar på att ta lite rester av dagens goda mat . Svulla lite så här sent på kvällen ; )
Tack Älskade Tomas och Mamma för allt stöd idag !!
Jag kan inte tacka er nog ♥

Och Teus,mammas underbara Teus.
Som jag saknat dig idag !
Du är för härlig unge !

De första jag möttes av när vi kom från sjukan var en överlycklig liten pojk som sken upp som en sol när han såg mamma och pappa.
Han satt på mormors vardagsrumsgolv och busade med sin morbror och när han fick syn på oss såg han ut som en solstråle och kröp snabbt in i köket till oss : )
Jag ville bara pussa sönder dig fisrumpa ! :D

Nu blir de tv iallafall och ett glas trocadero,törstig som attan så får vi se om ja orka svulla nåt nu.
Återstår att se hur man mår imorgon , men man får se de från den ljusa sidan.
Nu är gallstenarna borta och risken att drabbas igen är minimal.Den finns,men är som sagt vääldigt liten!

Tack igen,

och Frida ! Vi ska definitivt ses när jag står stadigt på benen igen : )
Tack för de gulliga meddelandet här =)
Hälsa dina pojkar så hörs vi av !

Jag älskar Dig "Tusse" hahahahaha
Du fattade va? ; )

Puss på mina älsklingar !

Just de,tack mamma för maten igår också.Var skönt för oss alla att komma iväg en stund och tänka på nåt annat än mina nerver inför dagen som varit : )

(jag,Tomas,mamma å jesper åkte till Kävsta igår för mat och lite avkoppling)

Du vet vad man behöver :D

God natt !!


Kommentarer
Postat av: fridis Lidén

Hoppas allt går som du ska och du inte mår alltför dåligt!!!

2009-08-15 @ 09:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0