Jordbävning ?


Var vaken alldeles för länge igår , jag och emelie har skaffat oss ett visst beroende .
Det började med att hon var fast i träsket och som den goda vännen hon är så fick hon med mig i fallet !
Vi är fullständigt torsk på alfapet !
Inatt kom jag i säng runt 02 vilket inte alls är likt mig bara för att jag hade såå svårt att slita mig ifrån datorn där jag och emsan tävlade om vem som var minst trött i hjärnan och därmed skulle klara flest ord och poäng .
Jag kan ärligt säga att jag förlorade mer än jag vann , men men ..
Hoppas på att få klå henne ikväll istället :o)

Vaknade tidigt av en gosse som ville ha ny blöja och något att äta . Så upp och byta och sedan ge han en flaska välling . Somnar om och vaknar sedan, inte av lilleman som brukar vara min väckarklocka, utan av att jag håller på skakar ur sängen . Ett fruktansvärt oljud och sängen hoppar runt i sovrummet .
Trots att jag fått sovit längre än vanligt kan jag inte låta bli att irriteras över de hemska oväsen som stör min ljuvliga sömn .
Flyger upp ur sängen och de visar sig att dom håller på att lägga asfalt precis utanför våran dörr !

Jaha,men så bra
Jag som trodde det var jordbävning !

Men men , efter några minuter så la sig mitt nyss-vaknat-stör-mig-inte-humör och jag blev lite gladare . Ända tills stanken kom ! Trängde sig in genom väggar och otätade rutor , smakade nästan damm i munnen på mig så frukosten fick vänta ;o)

Nej då nu ha ja gnällt av mig nog och riktigt så illa var de ju faktiskt inte haha !


För tillfället har jag min karl i badkaret och min son i sin säng . Antar att han snart kommer vakna och då ska vi vandra till byn en sväng .
Lite tråkigt väder men de är ju ändå skönt att komma ut och röra på sig . De piggar verkligen upp en :o)

Jo just de,var ju på Maxi igår och där hittade jag jättefina täckbyxor + jacka för 199 kr .Nedsatt från 349 så de var ju klart att man skulle dyka ner där och kolla också. Först fastnade jag för ett helsvart set , men sedan såg jag att de fanns i grått och vitt också . Endast ett set kvar av den och hur stor skulle chansen vara att de var just den storleken jag var ute efter .
Stor ! skulle de visa sig för de var precis den size jag skulle ha :o)

Stod en kvinna intill mig som pratade i telefon , antagligen med sin dotter för hon såg de plagg jag hade valt och sa att hon tyckte de var ursnyggt . Men något sånt fick hon väl inte komma hem med för personen i telefonen ville ju bara ha rosa .
Så ja,jag kan bara gissa att de var en mormor som var på ute och ville handla till sitt barnbarn som mest troligt var en flicka ;o)
Men jag blev iallafall jättenöjd så nu har Teus jättefina täckisar och jacka !


Nu hör jag att gubbarna har satt igång utanför igen med sina monstermaskiner så antagligen är lunchen över och jag kan nog vänta mig att Teus vaknar vilken sekund som helst också
För kan inte jag , som brukar ligga nästintill som i ett slags koma för omvärlden när ja sover,hålla mig kvar i drömmarnas land så kan ingen de ! ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0