Gäääsp !



Somnade alldeles för sent igår och vaknade åt skogen för tidigt , så nu är man lagom sliten kan jag lova !

Teus bestämde sig för att börja väcka mig lite försiktigt runt 04.30 , när jag inte hoppade ur sängen med en sång som han önskade så höjde han ljudnivån lite extra och jag kunde konstatera tio i fem att de fanns ingen chans att vi skulle få sova vidare med tanke på att gossen vägrade somna om,han var pigg och jätteglad han .
Så strax efter 05 satt vi nermysta i soffan med täcke och väntade på att barnkanalen skulle börja , mitt morgonhumör som inte är de bästa vände en aning då älsklingen kom in med varm choklad och ostmacka åt oss :o)

Tidig morgon blev de så ikväll lär man somna ovaggad runt åtta haha


Jaja , nu väntar dagens sysslor på en . Bra väder iallafall så måste ta mig en promenad med lillspöket ..

Hmm lillspöket , han är ju faktiskt inte så liten längre . På torsdag blir han 10 månader gammal !
Det innebär att de är bara två månader kvar till han fyller 1 år .
Har såklart redan börjat fundera på presenter samt vad man ska hitta på den dagen , självklart blir de tårta och allt de där . Men , samtidigt så har jag en önskan om att ta med familjen för en tur med häst och släde :o)
Tänk vad mysigt !

Ja det är ju även nära till jul nu , igen ! Och jag har mina julklappar färdiga till släkten:o)
Känns skönt de iallafall !

Ser framemot julen , för trots stressen som den helgen skapar så är de ju nåt magiskt ändå :o)
Och vem längtar inte efter ett smarrigt julbord , de spelar ingen roll ! Varje år äter man så mycket julmat och vid årets slut är man verkligen less och avslutar med en finmiddag på självaste nyårsafton för att sedan gå över till vanlig husmanskost igen den första januari ;o)
Trots de så när snön börjar falla igen (som man förövrigt också lessnar på innan vintern är över) så är de något som vaknar inom en . Jag blir lika pirrig i kroppen varje år första snön kommer ! Och direkt associerar man till julmys med god mat och sina nära & kära omkring sig. Och man verkligen längtar till den 24e december!Är de inte märkligt så säg ?

Nej nog om julen nu , här ska plockas lite och sen har jag några andra saker att ta itu med så lika bra man sätter igång då .

Ska ju som sagt på en prommis sen också :o)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0